1.1 Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu produktu przez osobę fizyczną w celach niezwiązanych z prowadzeniem przez taką osobę działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 o Prawach Konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) zwanej dalej UŻYTKOWNIK lub przez okres 12 miesięcy od daty zakupu produktu przez przedsiębiorcę w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 o Prawach Konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) zwanej dalej UŻYTKOWNIK.
1.2 Warunkiem utrzymania uprawnień wynikających z gwarancji jest okresowe przeprowadzanie serwisu i konserwacji przyczepy zgodnie z załączoną instrukcją obsługi, a w przypadku przyczep hamowanych dodatkowo wykonania przeglądów okresowych zgodnie z kartą przeglądu umieszczoną na końcu karty gwarancyjnej.
1.3 PRODUCENT zapewnia, że w okresie na jaki została udzielona gwarancja, produkt wolny jest od wad materiału i wykonania oraz gwarantuje jego poprawne działanie (według specyfikacji produktu w normalnych warunkach eksploatacji, zgodnych z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi.
1.4 W przypadku wystąpienia wady produktu UŻYTKOWNIK musi powiadomić upoważnionego przedstawiciela w przeciągu 3 dni roboczych od daty jej stwierdzenia. Przyczepy nie wolno używać, dopóki wada nie jest usunięta. PRODUCENT lub upoważniony przedstawiciel dostarczy instrukcje dalszego działania.
1.5 Gwarancją nie jest objęta normalna eksploatacja i zużycie części (np. klocki hamulcowe, opony i żarówki). Koszty dostarczenia produktu na naprawy gwarancyjne oraz koszty odbioru produktu po naprawie gwarancyjnej ze wskazanego przez PRODUCENTA serwisu ponosi UŻYTKOWNIK i nie podlegają one zwrotowi.
1.6 PRODUCENT zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji. O sposobie usunięcia wady decyduje PRODUCENT.
1.7 Wady będą usuwane przez serwis PRODUCENTA lub w wyznaczonym przez niego serwisie.
1.8 Koszty napraw gwarancyjnych oraz części zamiennych wymienianych na gwarancji w ramach stwierdzonej wady nie obciążają UŻYTKOWNIKA.
1.9 PRODUCENT, poza odpowiedzialnością określoną w Gwarancji lub wynikającą z bezwględnie obowiązujących przepisów prawa, nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane wadami produktu lub ich nieterminowym usunięciem. Wyłącza się jakąkolwiek dalej idącą odpowiedzialność za szkody pośrednie, następcze oraz za utracone korzyści (zyski).
ZAKRES GWARANCJI
2.1 Gwarancja obejmuje jedynie produkt PRODUCENTA, tj. przyczepę (elementy konstrukcyjne, podwozie, nadwozie, układ jezdny, instalacje) z wyłączeniem elementów wyposażenia wykonanego własnoręcznie lub na zlecenie UŻYTKOWNIKA u innych podmiotów.
2.2 Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym produkcie. Za wadę materiału i wykonania uważa się wadę tkwiącą w urządzeniu powodującą, że jego funkcjonowanie jest niezgodne ze specyfikacją PRODUCENTA.
2.3 Gwarancja nie obejmuje:
wad i uszkodzeń ujawnionych lub zgłoszonych po upływie okresu gwarancji;
naturalnego zużycia części eksploatacyjnych, takich jak: okładziny hamulcowe i ich elementy, linki hamulcowe i ich elementy, bieżnik opon, żarówki itp.;
wad i uszkodzeń powstałych w skutek oddziaływania sił przyrody, jak np. gradu, pioruna, mrozu, wody, soli, oddziaływania substancji chemicznych, promieniowania UV itp.;
podzespołów eksploatacyjnych oraz elementów wyposażenia objętych odrębną gwarancją, takich jak: wciągarka elektryczna, pompa hydrauliczna itp.;
uszkodzeń przedmiotu gwarancji wynikających z postępowania niezgodnego z instrukcją obsługi, w szczególności z nieprawidłowej eksploatacji, konserwacji, obsługi, przechowywania, użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych;
wad i uszkodzeń powstałych wskutek dokonania zmiany pierwotnej formy lub funkcji produktu, w tym wadliwego działania produktu spowodowanego konfliktem pomiędzy zamontowanymi samodzielnie podzespołami lub częściami;
wad i uszkodzeń powstałych podczas transportu produktu, spowodowanych niewłaściwym montażem i zabezpieczeniem produktu podczas transportu;
uszkodzeń wynikających ze zdarzeń losowych (uszkodzenia elektryczne, pożar, powódź, kolizje i wypadki komunikacyjne, itp.);
uszkodzeń wynikających ze sposobu eksploatacji urządzenia w warunkach lub w sposób niezgodny ze specyfikacją PRODUCENTA lub instrukcją obsługi;
czynności konserwacyjnych opisanych w instrukcji obsługi, które UŻYTKOWNIK zobowiązany jest wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.
2.4 UŻYTKOWNIK traci uprawnienia wynikające z gwarancji w przypadku:
nieprzestrzegania instrukcji obsługi produktu, w tym używania produktu niezgodnie z przeznaczeniem i przepisami prawa;
zaniechania czynności konserwacyjnych opisanych w instrukcji obsługi;
w przypadku przyczep hamowanych, nie wykonania przeglądów okresowych w zakresie i terminach wskazanych w karcie przeglądu zawartej na końcu karty gwarancyjnej;
niezgłoszenia wady niezwłocznie po jej wykryciu, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia jej wykrycia;
stwierdzenia niekompletności urządzenia, dokonania nieautoryzowanych napraw produktu, modyfikacji i elementów przyczepy lub zmian konstrukcyjnych.
WYKONYWANIE UPRAWNIEŃ Z TYTUŁU GWARANCJI
3.1 Podstawą korzystania z gwarancji jest dowód zakupu produktu oraz dołączona do produktu karta gwarancyjna.
3.2 Okresowe przeprowadzanie prac serwisowych i konserwacyjnych przyczep, a w przypadku przyczep hamowanych dodatkowo wykonywanie przeglądów okresowych, nie są wykonywane w ramach niniejszej gwarancji i wykonywane są ODPŁATNIE.
3.3 W przypadku świadczenia usług gwarancyjnych UŻYTKOWNIK zobowiązany jest dostarczyć i odebrać produkt do miejsca wskazanego przez Gwaranta na własny koszt i ryzyko.
3.4 Roszczenia z gwarancji mogą być rozpatrywane i usuwane wyłącznie przez PRODUCENTA.
3.5 Każdą wadę należy zgłosić nie później niż w terminie 3 dni od daty jej wykrycia, wraz z przedstawieniem oryginału lub kopii dokumentu zakupu:
osobiście w siedzibie sprzedawcy, u którego przyczepa została zakupiona lub
mailowo na adres: info@omne-creatio.com lub
pisemnie wysłać pocztą tradycyjną na adres: OMNE CREATIO sp. z o.o., Księdza Andrzeja Łukasika 3, 26-600 Radom,,
Zgłoszenia roszczeń z gwarancji dokonane z niezachowaniem procedur i terminów określonych w niniejszym dokumencie nie będą rozpatrywane. Datą zgłoszenia w sytuacji określonej w pkt. C powyżej będzie data nadania zgłoszenia w Urzędzie Pocztowym zgodna ze stemplem pocztowym.
3.6 Do reklamacji należy dołączyć wypełniony i własnoręcznie podpisany przez UŻYTKOWNIKA protokół zgłoszenia dostępny na stronie TUTAJ
3.7 UŻYTKOWNIK zobowiązany jest do dostarczenia pisemnej informacji o jakichkolwiek dokonanych modyfikacjach w produkcie, w szczególności zainstalowanych urządzeniach dodatkowych lub podzespołach przed przekazaniem produktu PRODUCENTOWI. W przypadku braku takiej informacji ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia tych elementów ponosi UŻYTKOWNIK.
3.8 PRODUCENT dołoży wszelkich starań, aby usunięcie wady zostało wykonane w terminie do 21 dni roboczych (pomijając dni ustawowo wolne od pracy i święta) od momentu dostarczenia PRODUCENTOWI wadliwego produktu lub zgłoszenia wady w przypadku usług wykonywanych w miejscu uszkodzenia urządzenia. PRODUCENT zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu w przypadku konieczności importowania elementów do naprawy spoza terytorium Polski lub w innych uzasadnionych przypadkach, o czym zostanie poinformowany UŻYTKOWNIK.
3.9 PRODUCENT ma prawo do obciążenia UŻYTKOWNIKA kosztami usług serwisowych, jeżeli reklamacja okazała się oczywiście nieuzasadniona, tj. uszkodzenie nie było objęte gwarancją lub urządzenie okazało się sprawne.
3.10 Wymienione przez PRODUCENTA części oraz urządzenia stają się jego własnością.
3.11 Naprawa gwarancyjna jest dokumentowana protokołem oraz wpisem w karcie przeglądu zawartej w karcie gwarancyjnej.
POZOSTAŁE WARUNKI
4.1 Karta Gwarancyjna i postanowienia niniejszej gwarancji mają charakter nadrzędny w stosunku do gwarancji fabrycznych oraz instrukcji obsługi lub innych dokumentów dołączonych do dodatkowych akcesoriów sprzedanych wraz z przyczepą.
4.2 PRODUCENT zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług, jeśli ich wykonanie groziłoby naruszeniem przepisów dotyczących norm zawartych w posiadanym Świadectwie Homologacji danego produktu.
WYGAŚNIĘCIE GWARANCJI
5.1 Uprawnienia z tytułu gwarancji wygasają w całości w przypadku, gdy UŻYTKOWNIK samodzielnie lub przez podmiot inny niż PRODUCENT/ Dystrybutor dokona próby naprawy, bądź też dokona przeróbki lub zmian konstrukcyjnych przedmiotu gwarancji.
5.2 Uprawnienia Kupującego z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie po upływie okresu gwarancji.
OŚWIADCZENIE
6.1 Niniejsza Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień UŻYTKOWNIKA wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Zwroty
Odstąpienie od umowy
[Termin na odstąpienie]Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
[Bieg terminu]Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy; c) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
[Forma odstąpienia]Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które stanowi załącznik niniejszego regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia na adres korespondencyjny firmy przed jego upływem.
[Zwrot zapłaty]Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Wszystkie zwroty prosimy uzgadniać wcześniej drogą e-mailową: info@omne-creatio.com ze Sprzedającym.
[Ograniczenia prawa odstąpienia od umowy]Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Do przesyłki zwrotnej prosimy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy ( o ile nie zostało wcześniej dostarczone )